Вітаємо на сайті Тисменицької районної державної адміністрації

РЄСТРАЦІЯ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ, ЩО ПОБУДОВАНІ ДО 5 СЕРПНЯ 1992 року

 Чинне законодавство України передбачає спрощену процедуру реєстрації житлових будинків,  що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад,  якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку.

Більшість громадян побудували будинки в селі і проживають там вважаючи їх своїми, але законодавство постійно змінюється і чинні норми встановлюють, що право власності на об’єкт нерухомого майна виникає з моменту його державної реєстрації. Тільки після  реєстрації права власності таке майно може бути продане, подароване, успадковане або іншим чином відчужене.

Стаття 31 ЗУ «Про державну реєстрації речових прав та їх обтяжень» передбачає особливості державної реєстрації прав на вищезазначені об’єкти нерухомого майна.

Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об’єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються:

1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою;

2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав.

Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об’єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об’єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність. Проведення технічної інвентаризації щодо зазначених об’єктів нерухомості є необов’язковим.

Також, пунктом 42 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (надалі Порядок державної реєстрації прав) встановлено, що для державної реєстрації права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 р., подаються:

1) технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

2) документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси.

Документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник в поданій заяві обов’язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.

Адміністративний збір за державну реєстрацію права власності у 2018 році становить 180,00 гривень.